afspraak-maken
Plan een afspraak

Terug naar Kantoor | Coffee Unites

“Je kunt gaan sleutelen aan het individu, maar als de werkplek en het gebouw geen goede basis bieden, bereik je minder dan mogelijk is. Je moet dus eerst kijken naar het gebouw, dan naar de werkplek en vervolgens naar het individu.” Aldus Gerda Stelpstra, associate partner bij Cushman & Wakefield. (Bron: Facto Magazine | 3 april 2020)

In onze vorige blog, Het Anderhalvemeter Kantoor, hebben we het al gehad over de nieuwe manier van werken na Covid-19 en hoe zo’n ‘6 feet’ kantoor er ongeveer uit zal komen te zien. We hopen allemaal dat het ‘normale’ leven snel weer kan worden opgepakt. Maar wat is het normale leven na deze Corona crisis en hoe creatief kun je als organisatie zijn om een veilige maar toch sociale werkomgeving te creëren? Want naast een andere focus op kantoorinrichting en veiligheid is het in deze tijd des te belangrijk om te focussen op individuen en het sociale aspect wat een gezond kantoor met zich meebrengt. Denk aan communicatie en samenwerking met collega’s onderling. Het koffiemomentje tussen het werken door wordt daarom belangrijker dan ooit om de kantoor dynamiek weer terug te brengen.

Veilig. Hygiënisch. Op afstand.

Flexibel werken | Thuis en op kantoor

Momenteel voeren we met z’n allen het ultieme flexibele werken uit. We worden op de proef gesteld, wat vraagt om enige creativiteit. De meesten zullen momenteel vanuit huis aan het werk zijn en hebben hier wellicht al enige routine in gevonden maar er zal toch een moment komen dat we ons gezicht weer op kantoor gaan laten zien. Organisaties zullen plannen moeten gaan maken, die invulling geven aan verschillende aspecten, om dit te kunnen realiseren.

Goede hygiëne was altijd al zeer belangrijk maar zal nu een key-focus worden om het kantoor werkbaar en levendig te maken. Daarnaast zal de personeelsplanning er anders uit gaan zien als er normaliter veel mensen tegelijk op de werkvloer rondlopen. Er zal meer vrijheid komen in de werkdagen en uren, en wellicht wordt naar kantoor gaan in het weekend hieraan toegevoegd om meer spreiding te creëren. Dit vraagt om uiterste flexibiliteit van medewerkers en geeft tegelijkertijd meer vrijheid en verantwoordelijkheid.

Kantoor dynamiek

Het is hét onderwerp van dit moment, anderhalve meter afstand. Deze maatregel zal uiteraard moeten worden toegepast waardoor medewerkers geconcentreerd en meer afgezonderd te werk zullen gaan. Dit kan zeker voordelen met zich mee brengen, maar de kantoor dynamiek in het contact met collega’s, het kletspraatje onderweg naar een meeting, gezamenlijke lunches of de korte brainstorm bij de koffiemachine is extreem belangrijk voor de productiviteit, het welzijn van medewerkers en de totale Workplace Experiënce. In de Ideale gezonde werkomgeving voelen medewerkers zich thuis en krijgen ze energie. Hoe kun je hier als organisatie op inspelen en medewerkers, ondanks alle maatregelen, weer met elkaar verbinden? Het in beeld brengen van de gebruikersbehoefte is zeer belangrijk om doelen te stellen en de werkomgeving aan te laten sluiten bij de verwachtingen van de gebruikers.

“Thuis ga je ook je (buiten)omgeving ontdekken door te wandelen en kook je niet in de slaapkamer. Waarom sluiten we ons dan toch de hele dag op in kantoren of gaan we dagen werken op een werkplek die niet past bij de activiteit die we doen?” vraagt managing senior Daniël Mestebeld van Heyday zich af. (Bron: Facto Magazine | 3 april 2020)

Koffie als centrale ontmoetingsplek

TopBrewer past met haar unieke concept perfect in de nieuwe manier van werken. In een van onze eerdere artikelen hebben we de Remote User Access Technology van TopBrewer al genoemd. Met de TopBrewer app (super makkelijk te downloaden via de QR code bij de machine) kan, ieder voor zich, met één druk op de knop van smartphone, tablet of smartwatch zijn/ haar eigen favoriete koffie creëren. Het massaal aanraken van de traditionele koffiemachine brengt veel risico’s met zich mee. Met TopBrewer is dit niet nodig en heb je ‘touchless’ koffie, barista kwaliteit. Vers en Duurzaam.

Dat koffie mensen samenbrengt, daarover is geen twijfel mogelijk, hoe erg verlangen we nu niet naar dat dagelijkse koffiemomentje met collega’s tussen het werken door. Die (voorheen zo simpele) momentjes worden in de huidige tijd nóg meer gewaardeerd en zijn een belangrijk punt van aandacht. Door de koffiemachine als centraal middelpunt te plaatsen en te zorgen voor voldoende ruimte rondom, breng je collega’s weer samen zonder dat zij onnodig risico lopen.

Remote Access voor Operators

Naast werknemers op de kantoorvloer, wordt ook aan de operators gedacht. Voor hen is onze CoffeeCloud – het realtime datamanagement systeem van TopBrewer – een uitkomst. De operating kan vanaf afstand, en gericht, ingezet worden. Geen eindeloze operating rondes meer over de verschillende afdelingen en verdiepingen, maar direct een push melding aan de, op die dag, verantwoordelijke operator. Denk aan notificaties voor de reiniging, bijvullen van koffiebonen of het legen van de residubak. Dit alles biedt een groot voordeel bij het optimaliseren en verbeteren van de efficiëntie én het vermindert onnodige bezoeken én aanrakingen aan de koffiemachine. Hetzelfde geldt voor onze monteurs, zij kunnen hierdoor bepaalde technische aspecten d.m.v. updates of programmeren op afstand uitvoeren, zonder direct onnodig op bezoek te hoeven komen. Tijd-, risico- én kostenbesparend!

De TopBrewer koffiemachine is uit te breiden met het TopWater systeem. Heerlijk vers plat of bruis water uit dezelfde elegante design kraan en uiteraard ook ‘Touch Free’. Blijf de hele dag goed gehydrateerd en gezond met vers (bruis)water. Naar smaak af te maken met vers fruit of een takje munt, heerlijk voor de zomerperiode terug op kantoor. Wij kijken er nu al naar uit!

 

TopBrewer logo

 

Bezoek onze website voor een virtueel kopje koffie en voor meer informatie over de TopBrewer Experiënce.

Lees ook onze andere artikelen over het nieuwe werken met anderhalve meter:

Het Anderhalvemeter Kantoor
Bedien de TopBrewer vanaf afstand
Creëer de ultieme Workplace Experiënce