In 2020 blijft de vraag naar goede koffie groeien. Thuis drinkt men graag barista-kwaliteit koffie, op kantoor is dit inmiddels ook een must. TopBrewer kijkt terug op een goed koffie jaar in 2019. Met een hoge waardering op de koffiesmaak door onze klanten en mooie cijfers en koffievariaties uit het TopBrewer CoffeeCloud systeem. Nu is het tijd om te focussen op het nieuwe jaar en de toekomst. Er wordt altijd druk gespeculeerd op het gebied van trends voor het nieuwe jaar. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar wat kunnen we op het gebied van koffie verwachten voor 2020?

Personalisatie
Tegenwoordig weet men precies wat men lekker vindt en zijn we bewuster over de koffie die we drinken. Met goede koffie, die ook nog eens gepersonaliseerd kan worden, kan een bedrijf zich onderscheiden van de rest. Een mooie koffiemachine met A-kwaliteit koffie is een visitekaartje voor je bedrijf. “En vooral rekening te houden met koplopergeneratie Z (geboren tussen 1995 en 2010): zij zijn echte ‘digital natives’ en vinden het bijvoorbeeld normaal om een gepersonaliseerd kopje koffie te kiezen op hun smartphone. Daar gaat de markt in 2020 zeker op inspelen.” (artikel: HTC Advies). TopBrewer gebruikers kunnen door middel van de TopBrewer app hun eigen persoonlijke koffie samenstellen – van het aantal gram koffie tot de hoeveelheid melk – en hiermee hun ideale kop koffie creëren. Zo drink je jouw eigen koffiefavoriet iedere keer weer, waar je ook bent.

Internet of Coffee
Naast de wens om koffie te kunnen personaliseren zal de vraag naar extra inzichten, zoals een data managementsysteem met realtime data van dagelijks gebruik voor het optimaliseren van inkoop en inzet van het operationeel personeel, toenemen. De consument wil op ieder gewenst moment tot de nodige informatie kunnen beschikken. Met CoffeeCloud (TopBrewers realtime datamanagement systeem) heeft iedere klant inzicht in details van haar koffiehuis. Door middel van de Push Notificaties weet het faciltity team precies wanneer bijvoorbeeld de koffiebonen bijgevuld moeten worden. Hiermee bespaar je tijd en zet je het personeel effectief in.
Het koffiedrankje van 2020: de Espresso Macchiato
De consument wordt steeds specifieker als het aankomt op koffievariaties. Er zijn inmiddels eindeloos veel opties te kiezen als je een koffiezaak binnen stapt. Wij bij TopBrewer hebben gemerkt is dat de Espresso Macchiato steeds populairder wordt. Een gewone zwarte koffie of cappuccino is nog steeds favoriet, maar de variatie macchiato komt steeds vaker voor. De Espresso Macchiato is Italiaans voor ‘bevlekt’ of ‘gemarkeerd’. De espresso wordt als het ware bevlekt door het wolkje melkschuim dat erbovenop komt te liggen. Onmiskenbaar een Espresso Macchiato!
Volle melk of havermelk
De vraag naar verschillende melksoorten voor in de koffie wordt steeds groter. Vaker drinkt men een alternatief voor zuivelmelk. Zo kun je tegenwoordig vaker kiezen uit zuivelvrije melksoorten zoals bijvoorbeeld havermelk, amandelmelk of sojamelk. TopBrewer biedt deze mogelijkheid, en met succes! Het dual-milk-system biedt de gasten de mogelijkheid om te kiezen uit twee melkvariaties voor in hun koffie. Maak jouw cappuccino nu ook met jouw gewenste havermelk.
The Connected Experience
Millennials drinken graag koffie die niet alleen goed smaakt maar er ook goed uitziet. Het kantoor wordt steeds vaker gezien als ‘meer dan een werkplek’. Het is een plek om inspiratie te delen en samenwerking te stimuleren. De koffiehoek wordt opgenomen in openbare ruimtes als breakout zones of bijvoorbeeld een atrium, waarbij de koffie als centraal punt gezien en gebruikt wordt. Een goede Barista-kwaliteit koffie op een hippe en centrale plek op kantoor zal dus een belangrijke trend worden voor 2020. Het kantoor van Microsoft Schiphol is hier al volledig op ingericht en heeft TopBrewer op alle afdelingen geïntegreerd.
“TopBrewer is innovatief, en ook letterlijk het centrale middelpunt waar men elkaar treft voor een kop koffie, en waar nieuwe ideeën ontstaan.” Aldus Raundi Boekhorst, Facility Coordinator van Microsoft Amsterdam.
Lees de volledige TopBrewer Experience van Microsoft Amsterdam
hier.
Duurzame koffie
Als consumenten worden we steeds milieubewuster in de keuzes die we maken. Duurzaamheid zal dan ook en belangrijke rol blijven spelen als het aankomt op de koffie die we drinken. Consumenten willen weten of het duurzaam verbouwd maar ook of er een verantwoorde en respectvolle relatie is met de koffieboeren. Duurzaamheid zal in 2020 en verder wederom een heel belangrijke rol gaan spelen. Bij TopBrewer zijn wij zeer trots op de relaties die wij hebben opgebouwd met onze boeren en coöperaties wereldwijd waarmee we bijdragen aan duurzame, verantwoorde en respectvolle handel.
Daarom
is Impact Trade ons handelsmerk. Lees
hier alles over TopBrewer koffie en haar oorsprong.