afspraak-maken
Plan een virtuele kop koffie

Aan de koffie met Renee Ruisendaal | Customer support

Renee Ruisendaal verzorgt sinds 15 augustus 2022 bij TopBrewer de customer support. Op het moment van het interview geniet zij van haar 3e kop TopBrewer cappuccino: “Cappuccino met een extra shot, lekker sterk, maximaal drie op een dag, hoor. Anders wordt het teveel”, lacht ze.  

Route naar TopBrewer 

Renee vertelt: “De afgelopen 3 jaar heb ik op Aruba gewoond. Daarvoor heb ik ongeveer 7 jaar bij Regus in Laren gewerkt als community manager. Regus biedt wereldwijd flexibele werkoplossingen, zoals coworking-ruimtes, business lounges, meeting rooms, maar ook kantoorverhuur voor de lange termijn. In die tijd heb ik Hanneke ten Buuren ontmoet. TopBrewer was klant van Regus. Voordat ik naar Aruba vertrok, vroeg Hanneke of ik op Aruba de social media voor TopBrewer ‘up-and-running’ wilde houden. Prima! Ik verzorgde de contentplanning en schreef blogs. Daarnaast deed ik receptiewerk in een boutique hotel. Bij terugkomst in Nederland, heb ik samen met Hanneke een kop koffie gedronken en besloot ik op haar verzoek de customer support voor TopBrewer op te gaan pakken”.  

Customer support 

“Ik ben fulltime aan de slag voor de customer service en de sales support. Eigenlijk ben ik een soort manusje-van-alles. Ik verzorg o.a. de onboarding. Als de TopBrewer bij de klant wordt geplaatst, ga ik erheen voor een eerste kennismaking. Het is voor mij interessant om te zien hoe de gehele setting met de TopBrewer eruit ziet en welke mensen de koffie drinken. Tussendoor zal ik onze klanten ook regelmatig gaan bezoeken om te checken hoe hun gebruikerservaring is met de TopBrewer. Het face-to-face contact is heel belangrijk. Daar moet een bepaald ritme in zitten. Mijn doel is om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen”. 

“Bij storingsmeldingen ben ik het eerste aanspreekpunt. In de meeste gevallen vertrekt Pim (service engineer) richting de klant om de storing op te lossen. Laatst heb ik samen met Pim een koffiemachine van A tot Z ontleed om te kijken welke technische onderdelen de machine bevat en hoe deze werken. Als ik technische vragen van klanten krijg, moet ik natuurlijk wel door kunnen vragen. Kort samengevat ben ik eigenlijk ‘de spin in het web’”. 

Duurzaamheid 

“In deze tijd is duurzaam ondernemen een ‘must’. Als bedrijf een bijdrage leveren aan het verkleinen van onze footprint. De TopBrewer is naast een innovatief product ook nog eens duurzaam. Helemaal future proof. Dat vind ik interessant. Ik merk dat vooral grote corporates het belangrijk vinden dat hun leveranciers duurzaam ondernemen. Het komt steeds vaker voor dat er kritische vragen worden gesteld over het duurzame verhaal van TopBrewer. Dat is een mooie ontwikkeling”.  

Het ‘wauw-effect’ van TopBrewer  

“Als je denkt aan een koffiemachine op kantoor, dan denk je al gauw aan zo’n enorme unit met een hoog ‘Toren C-gehalte’. De TopBrewer is verre van dat. Mensen vragen vragen mij wel eens: ‘Wat voor werk doe jij eigenlijk?’ Dan vertel ik dat ik voor TopBrewer werk; een koffieconcept met een elegante design kraan, waarbij de machine niet zichtbaar is (under-the-counter-concept) en je koffie kunt zetten met een app. Als ik er vervolgens een afbeelding van laat zien, is de reactie vaak: ‘Wauw, wat geweldig’. En dat snap ik”.  

“Het is een uniek product. Minimalistisch, strak en de TopBrewer past in elk design. De kraan is er in verschillende uitvoeringen. De gouden versie past perfect bij een bedrijf als RITUALS. Maar er is ook een uitvoering in mat-zwart. Die is weer geschikt voor bijvoorbeeld een advocatenkantoor. Vooral mond-tot-mond-reclame werkt goed voor TopBrewer. Mensen zien het product ergens, ervaren het ‘wauw-effect’, proeven de koffie en vinden deze heerlijk. Dat wordt doorverteld en dat is denk ik de kracht van TopBrewer”. 

Teamwork 

“Ik vind het fijn om voor een kleinere club zoals TopBrewer te werken. Er zijn korte lijnen en het team is betrokken. Er heerst een hele positieve sfeer en alle neuzen staan dezelfde kant op. Ik ervaar vrijheid en voel vertrouwen in datgene waar ik verantwoordelijk voor ben. Het is teamwork! Daar was ik echt naar op zoek. Direct contact met de klant is bij TopBrewer belangrijk en dat past mij goed. De technische kant vind ik ook interessant. Er gebeurt een heleboel ‘backstage’ in de machine, voordat mijn cappuccinootje eruit komt…”  

“Op dag 3 zeiden collega’s tegen mij: ‘Het is alsof je hier al maanden werkt’. Het matcht gewoon en alles wat ik zocht, heb ik gevonden bij TopBrewer. Het is een plek waar ik met plezier heen ga en het voelt niet eens als werken. Hartstikke leuk!”  

Renee sluit het interview af: “Ik woon in Bussum. We hebben een hond en twee katten thuis; een gezellige beestenboel. We wonen vlakbij de hei, dus daar wandel ik vaak met de hond. Ik zit graag lekker op een terrasje met vrienden, houd van koken en ga regelmatig naar de moestuin van mijn vader. Zo probeer ik de balans tussen werk en ontspanning goed te houden. Niet altijd maar sjezen. Na werktijd creëer ik gewoon even ‘een stukje Aruba’”.  

Meer weten over de TopBrewer als hotspot bij jou op de werkvloer? Lees dan hier verder. 

Contact

Touchfree koffie zetten
met de TopBrewer App!


Stel zelf jouw eigen koffie samen op jouw eigen telefoon via de TopBrewer App of via TopBrewerVoice.

App StorePlay store

X